فایل ورد مقاله ارزيابي و تجزيه و تحليل ابعاد موثر بر توانمندي تکنولوژيک در صنعت خودروسازي ايران و الويت بندي ابعاد توانمندي با AHP

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله ارزيابي و تجزيه و تحليل ابعاد موثر بر توانمندي تکنولوژيک در صنعت خودروسازي ايران و الويت بندي ابعاد توانمندي با AHP دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله ارزيابي و تجزيه و تحليل ابعاد موثر بر توانمندي تکنولوژيک در صنعت خودروسازي ايران و الويت بندي ابعاد توانمندي با AHP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله ارزيابي و تجزيه و تحليل ابعاد موثر بر توانمندي تکنولوژيک در صنعت خودروسازي ايران و الويت بندي ابعاد توانمندي با AHP،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله ارزيابي و تجزيه و تحليل ابعاد موثر بر توانمندي تکنولوژيک در صنعت خودروسازي ايران و الويت بندي ابعاد توانمندي با AHP :


محل انتشار: کنفرانس بین المللی اقتصاد، حسابداری، مدیریت و علوم اجتماعی
تعداد صفحات:21
نویسنده(ها):
عباس خمسه – هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت و حسابداری، گروه مدیریت صنعتی
حمید حنفی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت تکنولوژی

چکیده:
در این مقاله سعی داریم با استفاده از مدل ارزیابی پاندا و راماناسن، عوامل موثر بر توانمندی تکنولوژیک صنعت خودرو را در ایران مورد بررسی قرار دهیم، لذا برای پژوهش سه خودروسازبزرگ ایران شامل شرکتهای ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو انتخاب گردیدند، که در نهایت با پژوهش در هر سه شرکت به صورت جداگانه، توانمندی هر کدام از شرکتها در 9 بعد اصلی مشخص گردیدند. و ضمنا شکاف موجود در هر سطح در سه شرکت به صورت مجزا تعیین، و همچنین با اعداد محاسبه شده در توانمندیهای مختلف، مقایسه ای به صورت مجزا و میانگین در ابعاد مختلف جهت سه شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو صورت گرفت، که در نهایت نتایج حاکی از آن بود که شرکت پارس خودرو از 9 بعد توانمندی، در 8 آیتم نسبت به دو شرکت دیگر از توان کمتری برخوردار می باشد. و شرکت ایران خودرو درکلیه ابعاد توانمندیهای تکنولوژیک استراتژیک و توانمندیهای مکمل از توانمندی بالاتری نسبت به دوشرکت دیگر برخوردار است. و همچنین مشخص شد که شرکت سایپا در کلیه ابعاد توانمندی های تاکتیکی از دو شرکت دیگر توانمندتر می باشد. و همچنین در این پژوهش توانمندی های هر سه شرکت نسبت به میانگین صنعت خودرو مورد مقایسه قرار گرفت. لذا جهت انجام این پژوهش، جامعه آماری در هر سه شرکت تعدادی از کارشناسان و متخصصین تعیین گردیدند. ابزار پژوهش پرسشنامه بوده است، و پس از اتمام این پژوهش، مقایسه توانمندیهای مختلف در خصوص سه شرکت و مقایسه با سطح هشدار صورت گرفت

توضیحات بیشتر